Jaa artikkeli Facebookissa Jaa artikkeli Twitterissä Jaa artikkeli LinkedInissä
30.09.2016 | Seuratoiminta | Uutinen

Procter & Gamble lahjoitti päiväkodeille 105 liikuntavälinepakettia Varpaat Vauhtiin -kampanjassa

Procter & Gamble (P&G) ja Valo lahjoittavat yhteistyössä uusia liikuntavälineitä päiväkodeille osana Varpaat Vauhtiin -kampanjaa. Elokuussa 2016 järjestettyyn kampanjaan osallistui 19.9-30.9.2016 ennätysmäärä päiväkoteja ympäri Suomen, ja mukana oli päiväkotien kautta jopa 138 000 lasta. Kampanjan avulla hankitut 105 liikuntavälinepakettia on nyt arvottu kaikkien kampanjaan osallistuneiden päiväkotien kesken.

Liikuntatottumukset alkavat muovautua jo noin 3-vuotiaana ja usein nämä lapsena opitut elämäntavat säilyvät aikuisikään asti. Riittävä liikunta ja aktiivinen elämäntapa auttavat lapsia kehittymään niin fyysisesti, henkisesti kuin sosiaalisestikin. Lahjoituksellaan Valo ja P&G haluavat edistää lasten liikuntatottumusten kehittymistä positiiviseen suuntaan.

P&G lahjoitti jokaisesta K-Citymarketista 1.-22. elokuuta ostetusta olympiatuotteesta* 5 eurosenttiä päiväkotien liikuntavälineisiin. Lahjoituksen kokonaisarvo oli tänä vuonna 25 233 euroa. Lahjoituksilla hankitut 105 kpl laadukkaita liikuntavälinepaketteja arvottiin kaikkien Varpaat Vauhtiin -kampanjaan osallistuneiden päiväkotien kesken. Kaikki 105 päiväkotia saivat yhden paketin, joka sisälsi liikuntavälineitä sekä sisä- että ulkokäyttöön, kuten palloja, hernepusseja ja hyppynaruja.

– Kampanja oli yksi osoitus vastuullisesta toiminnasta, jota ruokakauppa voi asiakkailleen tarjota. Kerätyn lahjoituksen suuruus todistaa, että asiakkaamme lähtivät innolla mukaan hyvän asian puolesta, Keskon ostopäällikkö Salla Tuuri sanoo.

Arpaonni suosi mm. espoolaista Kilonpuiston Lastentaloa, jossa lahjoitusta olivat vastaanottamassa uusia liikuntavälineitä innolla odottaneet esikoululaiset. Esikoululaisten ryhmän lastenhoitajat Margit Latvakoski ja Jutta Vaara kertoivat lasten pitävän erityisesti jalkapallosta, joten uuden karheat jalkapallot tulivat todella tarpeeseen. Noin 100 lapsen päiväkodissa oli ennestään vain yksi koripallo.

– Varpaat vauhtiin -kampanja on lisännyt liikuntaa, ja lasten kanssa on yhdessä mietitty uusia tapoja liikkua. Aamut alkavat jumppatuokiolla ja päivisin lapset tykkäävät juosta ja pelata. Kaikki olivat todella innoissaan, kun kuulivat välinelahjoituksesta. Suuresta välinepaketista pääsevät nauttimaan kaikki päiväkodin lapset, Margit Latvakoski kertoo.

– Esikoululaiset innostuvat uusista leikeistä ja tykkäävät liikkua yhdessä. Erityisen kivaa on nyt päästä opettelemaan hyppynarulla hyppimistä, Vaara lisää.

– Olen erittäin iloinen siitä, että pystyimme yhteistyössä Valon ja Keskon kanssa olemaan mukana kampanjassa, joka kannustaa lapsia liikkumaan. Oli todella suuri kunnia olla mukana luovuttamassa liikuntavälinepakettia ja päästä yhdessä testaamaan liikuntavälineitä, kertoo avainasiakasjohtaja Tero Paasu Procter & Gamblelta.

Procter & Gamble

Procter & Gamblen tuotteita käytetään päivittäin noin kolme miljardia kertaa ympäri maailman. Yhtiöllä on yksi markkinoiden vahvimmista ja luotetuimmista tuoteperheistä, johon kuuluvat esimerkiksi Always®, Aussie®, Braun®, Fairy®, Gillette®, Head & Shoulders®, Oral-B®, Pampers® ja Pantene®. P&G toimii yli 80 maassa. Lisätietoa ja tuoreimmat uutiset P&G:stä ja sen tuotemerkeistä saat osoitteessa http://www.pg.com/fi_FI.