Jaa artikkeli Facebookissa Jaa artikkeli Twitterissä Jaa artikkeli LinkedInissä
16.08.2017 | Seuratoiminta | Uutinen

Yli 100 seuraa mukana käynnistämässä Lasten Liike iltapäivää

Lasten Liike iltapäivä on liikuntayhteisön, koulujen ja yritysten yhteinen ponnistus alakouluikäisten lasten liikunnan ja kerhotoiminnan lisäämiseksi. Toiminta käynnistyy 57 paikkakunnalla, reilun 200 kerhon voimin syyskuussa 2017.

Kerhojen taustalla monia tahoja

Lasten Liike kerhojen taustalla toimii yli 140 eri tahoa. Suurin osa toiminnantoteuttajista on urheiluseuroja. Lisäksi mukana on mm. 12 4H yhdistystä, kolme MLL aluejärjestöä, kolme seurakuntaa sekä kuusi vanhempainyhdistystä.

Seurojen puolella lajit ovat edustettuina aina yleisurheilusta jalkapalloon ja curlingista capoeiraan. Kaiken kaikkiaan toimintaa järjestävät seurat edustavat seuraavia lajeja: amerikkalainen jalkapallo, curling, golf, hiihto, jalkapallo, judo, jääkiekko, kiipeily, koripallo, lentopallo, maahockey, paini, pesäpallo, pikaluistelu, salibandy, suunnistus, taitoluistelu, tanssi, uinti, ultimate, voimistelu ja yleisurheilu.

 

Monipuolisuus ja laatu avainasemassa

Vaikka lajitausta saa näkyä toiminnassa, tulee Lasten Liike kerhojen innostaa lapsia monipuoliseen liikuntaan.  Monipuolisuutta ja toiminnan laatua takaamaan jokainen Lasten Liike iltapäivä ohjaaja käy ohjaajakoulutuksen syksyn 2017 aikana.  Koulutus koostuu kolmesta moduulista, joissa ohjaaja saa käytännön työkaluja liikunnan kipinän sytyttämiseen lapsille. Koulutukset ovat avoimia myös muille kuin Lasten Liike ohjaajille. Ohjaajakoulutukset järjestää liikunnan aluejärjestöt 17ympäri Suomen.

Toiminnan laatua ja kehitystä tukee myös digitaalinen kerhotoiminnantyökalu, jonne mm. ohjaajat kirjaavat lapsilta saadun palautteen sekä oman arvion kerhokerroista. Loppu vuodesta 2017 Lasten Liikkeestä on siis saatavilla ensimmäisiä mielenkiintoisia tuloksia.

Ota Lasten Liike iltapäivä seurantaan

Lue lisää 
https://www.olympiakomitea.fi/2017/06/08/lasten-liike-iltapaivakerhot-kaynnistyvat-57-paikkakunnalla/

Lue lisää aiheesta