Jaa artikkeli Facebookissa Jaa artikkeli Twitterissä Jaa artikkeli LinkedInissä
14.03.2019 | Huippu-urheilu

Bridgestone tukee nuoria urheilijoita lahjoituksella Olympiakomitean Nuorelle siivet –kampanjaan

 Maailman suurin rengasvalmistaja ja maailmanlaajuinen olympialaisten kumppani Bridgestone tekee 15 000 euron lahjoituksen Olympiakomitean Nuorelle siivet -kampanjaan, jonka tuotto ohjataan valtakunnallisesti Suomen Urheiluakatemioiden toimintaan.

Suomen Urheiluakatemiat on 20:n alueellisen urheiluakatemian verkosto, jota Olympiakomitea koordinoi. Valtakunnallisesti mukana on esimerkiksi 160 yläkoulua, noin 400 ammattivalmentajaa ja yhteensä 16 000 urheilijaa. Koko verkoston yhteinen tavoite on, että nuoret voivat saavuttaa potentiaalinsa urheilussa ja muilla elämän aloilla. Tavoitteena on tehdä nuoren urheilijan jokaisesta päivästä sellainen, että sen rakenne on tasapainoinen huomioiden harjoittelun ja koulunkäynnin, mutta myös muut elämän osa-alueet. Näin toiminta tukee myös nuorten elämänhallinnan taitojen kehittymistä.

– Teemme lahjoituksen suomalaisten nuorten urheilun edistämiseksi jo toisena vuonna peräkkäin. Siitä lähtien kun Bridgestone ilmoitti maailmanlaajuisesta olympialaisten kumppanuudesta v. 2014, olemme halunneet innostaa ihmisiä tavoittelemaan unelmiansa esteistä tai vastoinkäymisistä huolimatta ja meillä on ilo tehdä sitä Suomen Olympiakomitean kanssa, kertoo Bridgestonen Suomen markkinointipäällikkö  Auli Kähkönen.

– On hienoa, että Suomessa Bridgestonen lahjoitus kohdistuu juuri nuorten urheilun edistämiseen. Tulevaisuuden urheilutähdet kasvavat Urheiluakatemioissa, mutta kaikista ei tule huippu-urheilijoita, eikä tarvitsekaan tulla. Suomen Urheiluakatemioista nuoret saavat hyvät eväät elämän kaikille osa-alueille, sillä toiminnassa huolehditaan niin koulunkäynnistä kuin urheilustakin, toteaa Suomen Urheiluakatemiat -ohjelman markkinoinnista vastaava Ville Köngäs.

Bridgestone haluaa samalla kutsua jälleenmyyjäverkostonsa ja asiakkaat mukaan lahjoituskampanjaan. Lahjoitusmahdollisuuden ja lisätietoja kampanjasta löytyy osoitteesta: www.nuorellesiivet.fi

 

Bridgestone-konsernin maailmanlaajuinen olympialaisten ja paralympialaisten kumppanuus

Bridgestone-konserni, jonka pääkonttori on Tokiossa, on maailman suurin rengas- ja kumiyhtiö. Yhtiön missio on ”Serving Society with Superior Quality”. Bridgestone on ollut olympialaisten maailmanlaajuinen kumppani vuodesta 2014 ja paralympialaisten maailmanlaajuinen kumppani vuodesta 2018 lähtien. Molemmat kumppanuudet jatkuvat vuoteen 2024 asti ja kattavat olympialaiset ja paralympialaiset Tokiossa 2020, Pekingissä 2022 ja Pariisissa 2024. Bridgestone on tuotteillaan, palveluillaan ja ratkaisuillaan sitoutunut parantamaan tapoja, joilla ihmiset liikkuvat, elävät, työskentelevät ja viettävät vapaa-aikaa. Olympia- ja paralympiakumppanuudet jatkavat yhtiön yli 100-vuotiasta urheilun ja innovaation täyteistä historiaa. Bridgestonen kumppanuus perustuu yhtiön ”Chase Your Dream” -viestiin, jolla haluamme innostaa ihmisiä ylittämään esteet ja jatkamaan sinnikkäästi kohti tavoitteitaan. Maailmanlaajuisena kumppanina Bridgestonen markkinointioikeudet kattavat renkaat, rengaspalvelut ja määrätyt autopalvelut, polkupyörät, seismiset laakerit sekä useat rakennus- ja teollisuustuotteet.

 

Lisätietoa Nuorelle siivet -kampanjasta löydät osoitteesta: www.nuorellesiivet.fi ja Bridgestonesta osoitteista www.bridgestone.fi

Lue lisää aiheesta