Aiheet:
Sisältötyypit:
#samallaviivalla -kampanja alkaa – Synsam ja Olympiakomitea yhteistyöhön
Synsam aloittaa yhdessä Olympiakomitean, Helsingin Sanomien ja Essilorin kanssa #samallaviivalla -kampanjan, jonka tavoitteena on aktivoida lapset liikunnalliseen elämäntyyliin tarjoamalla maksuttomat urheilulasit vahvuuksilla kaikille 5–12 vuotiaille lapsille, jotka tarvitsevat näönkorjausta.
#samallaviivalla on kampanja, joka on syntynyt Synsamin unelmasta: kaikkien lasten pitää voida liikkua samoilla ehdoin huonosta näöstä tai sosioekonomisesta asemasta riippumatta, olla samalla viivalla.
– Kaikkien lasten pitää voida harrastaa urheilua, liikkua ja touhuta ilman rajoitteita. Silmälasit voivat kuitenkin usein rajoittaa lapsien liikkumista, eikä sen kuulu olla niin. Päätimme tehdä jotain asialle, kertoo Synsam Group Finlandin toimitusjohtaja Vesa Mars.
Kampanja näkyy monipuolisesti Helsingin Sanomien kanavissa. Helsingin Sanomien markkinointijohtaja Veera Siivonen näkee kampanjan edistävän hienolla tavalla lasten tasa-arvoa.
– Lähdimme tähän mukaan, koska tasa-arvo on yksi Hesarin ydinarvoista ja tämä on upea konkreettinen teko sen edistämiseksi, iloitsee Veera Siivonen.
Suomen Olympiakomitea liikunnan ja urheilun kattojärjestönä näkee #samallaviivalla -kampanjan loistavana tapana mahdollistaa yhdenvertaista liikuntaa lapsille.
– Tutkimusten mukaan lapsista vain 1/3 liikkuu riittävästi, joten kaikki keinot, jolla lasten fyysisen aktiivisuuden esteet poistetaan ovat Suomen tulevaisuuden kannalta merkityksellisiä. Olemme täysillä mukana tässä kampanjassa, iloitsee Suomen Olympiakomitean toimitusjohtaja Mikko Salonen.
Synsamin ja Olympiakomitean yhteistyöhön kuuluu myös Olympiajoukkueen urheilijoiden auttaminen näönhuoltoon ja silmänterveyteen liittyvissä asioissa ja Synsam toimii Tokion 2020 kesäolympialaisten helteessä Olympiajoukkueen urheilulasi- ja aurinkolasitoimittajana.
Lisätiedot:
Vesa Mars, toimitusjohtaja Synsam Group Finland 050 447 76 81
Samuli Vasala, kaupallinen johtaja, Suomen Olympiakomitea 044 358 65 78