Jaa artikkeli Facebookissa Jaa artikkeli Twitterissä Jaa artikkeli LinkedInissä
14.12.2022 | Seuratoiminta | Uutinen

Erinomaista palautetta kentältä – Suomisport kehittyy käyttäjien tarpeisiin 

Suomisport ja Olympiakomitea toteutti laajan asiakastyytyväisyyskyselyn Suomisportista ja palvelujen käytöstä urheiluyhteisössä. Suomisportilla on jo yli 1000 liittoa ja seuraa tarjoamassa palvelujaan urheilun yhteisellä digialustalla. 4800 seuraa ja lajiliittoa on hyödyntänyt Suomisportin palveluja – hallinnon, toiminnan tai kehittämisen työkaluja. Rekisteröityneitä käyttäjiä on yli 710 000. 

Kysely toteutettiin marraskuun aikana lajiliitoille ja seuroille. Kysely herätti laajaa kiinnostusta ja kirvoitti kentältä runsaasti palautetta. Lajiliitoista 52,9 % vastasi kyselyyn, kaikista palvelua käyttäneistä seuroista 9,7 % sekä aktiivisesti Suomisportia käyttävistä seuroista 51,7 %. 

Suomisport-palvelu sai yleisarvosanaksi lajiliitoilta 3,6 ja seuroilta 3,2. Alla on esitetty liittojen hajonta vastauksissa asiakastyytyväisyyteen.  

Suomisportia pidetään laajasti tietoturvallisena ja tietosuojan mukaisena palveluna seura- ja liittoasiakkaiden keskuudessa. Maksujen kerääminen digimaksuina koetaan vähentävän hallinnollista työtä. Lajiliittojen mielestä Suomisport säästä liiton aikaa ja resursseja ja palveluun kertyvää dataa hyödynnetään laajasti. Eniten kehitystoiveita herättää viestinnän työkalut sekä erityisesti seurojen maksutoimintojen ja datan kehittäminen. 

Palautekyselyssä kartoitettiin laajasti käyttäjien ja asiakkaiden palautetta ja kehitystoiveita erikseen palvelun eri toiminnoista. Lisenssitoiminnot, maksaminen ja sporttitili saavat erinomaisia arvioita. Myös Tähtiseura-verkkopalvelu, OKM-tukihakupalvelu sekä tapahtumienhallinta saa käyttäjiltä erityiskiitosta.  

 

– Saamamme palaute on erittäin arvokasta Suomisport-palvelujen jatkokehitykseen. Palaute vahvisti aiemmin käyttäjiltä sekä kehittäjäkumppani seuroiltamme ja liitoilta saatua palautetta. Kaikki palaute analysoidaan tarkkaan, ja sillä on suora vaikutus ensi vuoden palvelun tuotekehitykseen, kertoo Suomisport tuotekehityksestä vastaava johtaja Arto Kuusisto.

Suomisportin toiminta, henkilökohtainen tuki, koulutukset ja uutiskirjeet saivat erinomaista palautetta. Asiakaspalvelun toimintaa kiiteltiin nopeaksi ja erityisesti ”etä-tuki on varsin hyvä ja toimiva kokonaisuus!”.  Avoimissa palautteista Suomisport-tiimiä lämmitti erityisesti kiitokset ja kannustukset: ”Palvelu on yksi tärkeimmistä meillä käytössä olevista järjestelmistä. Yleisesti Suomiport auttaa älyttömästi työtämme ja olemme siitä erittäin tyytyväisiä, “todella hyvä ja monipuolinen järjestelmä koko urheilulle”, ”jatkakaa hyvää duunia!”.

Urheiluyhteisöstä saadun kannustuksen ja loistavien kehitysehdotusten ja evästysten voimalla Suomisport-tiimi jatkaa palvelutyötä ja kehittää digialustaa urheilun tarpeista käsin edelleen myös ensi vuonna. 

Lue lisää aiheesta