Jaa facebookissaJaa twitterissäJaa linkedinissä

Tietosi.fi – kanava tietopyyntöjen hallintaan

EU:n uusi tietosuoja-asetus (GDPR) tuo tullessaan kaikille yrityksille, yhteisöille ja järjestöille velvoitteen vastata yksityishenkilön tietopyyntöön. Asetus tuli voimaan 25.5.2018.

Tietosuoja-asetuksen myötä seuroihin ja liittoihin tulee kysymyksiä henkilötiedoista: ”Mitä henkilötietoja seuralla/liitolla on minusta?  Miten tietojani käsitellään?”

Organsiaatio on velvoitettu antamaan yksityishenkilölle rekisterin sisältämät tiedot, muuttamaan niitä tai poistamaan ne kuukauden kuluessa pyynnöstä.

Ennen kysymyksiin vastaamista kysyjän henkilöllisyys pitää tarkastaa

Olympiakomitea on ottanut käyttöönsä eTaika Oy:n Tietosi.fi -palvelun henkilöiden vahvan tunnistautumisen kanavaksi ja tietopyyntöjen käsittelyyn. Tietosi.fi tarjoaa organisaatioille vahvasti salatun kanavan tietopyyntöjen hallintaan. Vain tunnistettu henkilö voi lähettää tietopyynnön. Tunnistautumisessa hyödynnetään pankkitunnistautumista tai mobiilivarmennetta. Urheiluyhteisölle on oma tarjouskoodi (40% alennus) palveluun. Koodi on: ”SUOMISPORT”.

Tietosi.fi toimii näin

  • Organsisaatio ottaa Tietosi.fi-palvelun käyttöönsä
  • Yksityishenkilö tekee tietopyynnön missä tahansa kanavassa ja kenelle tahansa työntekijälle.
  • Häntä pyydetään kirjautumaan yrityksen käyttämään Tietosi.fi-palveluun saamansa linkin kautta tai kirjautumalla www.tietosi.fi –sivun kautta ja antamaan yrityksen palvelukoodin esim. ”Oy Yritys Ab”.
  • Henkilö tekee verkkopalvelussa pyynnön saada henkilötietonsa varmennettuaan henkilöllisyytensä pankkitunnuksillaan.
  • Yksi henkilö yrityksessä käsittelee pyynnöt viikoittain. Muiden työntekijöiden ei tarvitse tuntea GDPR:n kiemuroita.
  • Kun tiedot ovat valmiina, henkilö saa sähköpostin, jossa pyydetään kirjautumaan palveluun.
  • Asiakas käy palvelussa lataamassa tietonsa.
  • Käyty keskustelu Tietosi.fi-palvelussa poistuu 30 vuorokauden kuluttua.

Käyttöönotto on helppoa

Tietosi.fi-palvelun käyttöönoton yhteydessä rekisterinpitäjä lisää yhteystietonsa ja ostaa itselleen sopivan tuotepaketin. Tämän jälkeen rekisterinpitäjällä on käytössään ”linkki”, joka on tarjottavissa tietopyyntöjen esittäville tai se voidaan laittaa vaikkapa organisaation nettisivuille.

Kustannustehokas ja kätevä

Tietosi.fi-palvelun avulla hoidat tietopyynnöt helposti ja minimoit organisaatiollesi koituvan vaivan ja kustannukset. Palvelu mahdollistaa pyyntöjen keskittämisen yhteen kanavaan ja yhdelle henkilölle organisaatiossanne. Näin tietopyyntöjen hallinta käy järjestelmällisesti ja tehokkaasti.

Turvallinen ja luotettava

Palvelua käyttävä henkilö tunnistetaan tyypillisesti pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella, ja henkilötiedot välitetään korkean tietoturvan kanavassa. Tiesitkö, että sähköpostia tai kirjaamatonta kirjettä ei aina pidetä turvallisena tapana toimittaa henkilökohtaista tietoa?

Haluatko keskustella lisää Tietosi.fi–palvelusta?
Ota yhteyttä:

Harri Hänninen
Myyntijohtaja
Puh. 050-3701358
Sähköposti: harri.hanninen@etaika.fi