Jaa facebookissaJaa twitterissäJaa linkedinissä

Seurasydän

Seurasydän-kampanja liputtaa seuratoiminnan yhteisöllisyyttä

Nyt tarvitaan yhteisöllisyyttä enemmän kuin koskaan. Ja mikäpä olisi parempi yhteisöllisyyden esikuva kuin suomalainen urheiluseura?  Suomalainen urheiluseuratoiminta kun on maailmanlaajuisesti täysin ainutlaatuinen​. Seuroissa on yli 1,2 miljoonaa liikkujaa, urheilijaa ja toimijaa.

Olympiakomitea, lajiliitot, liikunnan aluejärjestöt ja urheiluseurat haluavat liputtaa yhdessä seuratoiminnan suurinta vahvuutta – yhteisöllisyyttä.

#Seurasydän

Seurasydän on nimi ja teema kampanjalle, jonka tarkoituksena on innostaa seuroissa toimivia ihmisiä levittämään seurassa vallitsevia yhteisöllisyyden arvoja ympärilleen niin sosiaalisessa mediassa kuin omassa toiminnassaan.

Seurasydän kuvastaa siis rakkautta omaa seuraa kohtaan ja kertoo siitä, mitä kaikkea hyvää seuran ihmiset ympärilleen luovat. Seurat eivät toimisi ilman ihmisiä, jotka ovat mukana täydellä sydämellään. ​Sykkiikö sinulla Seurasydän?

Mitä haluamme saavuttaa

Haluamme herättää seurat sekä yhteiskunnan näkemään seuratoiminnan yhteisöllisyyden tärkeyden niin yksilölle kuin laajemmin koko yhteiskunnalle. ​Silloin seuraihmiset voivat kokea vilpitöntä ylpeyttä toiminnastaan ja muistaa seuratoiminnan olevan arvokasta, merkityksellistä työtä. Seurasydäntä seuraamalla myös uudet ihmiset voivat löytää tiensä seuratoimintaan.

Kenelle tämä on tarkoitettu

Seurasydämen ideana on levitä ja näkyä urheiluseurojen ulkopuolelle sen jäsenten kautta. Seurasydäntä voivat kasvattaa niin juniorit, liikkujat, talkoolaiset, fanit, huippu-urheilijat, lajiliitot kuin kumppaniyritykset. Seuran toiminnassa mukana olevat voivat jakaa seuran hyvää, yhteisöllistä ilmapiiri myös seuran ulkopuolelle omissa sosiaalisen median kanavissaan #seurasydän-tunnisteen kanssa.

Miten teemme tästä ilmiön

Tämä on seurojen kampanja, joka luodaan yhdessä. Seurasydän sykkii lähes 10 000 urheiluseurassa. Miettikää miten teidän seuranne näkyy tänä syksynä. Miten saatte mukaan  koko seuraväen lapsista ikäihmisiin, urheilijat, talkooväen, entiset ja nykyiset toimijat?

Myös Olympiakomitea, lajiliitot ja liikunnan aluejärjestöt ovat aktiivisesti mukana viestimisessä. Seurasydän ja yhteisölllisyys ovat esillä sosiaalisessa mediassa, YLE:n kanavilla, seurojen, lajiliittojen ja Olympiakomitean viestinnässä koko syksyn ajan aina Urheilugaalaan asti.

Kampanjaa vauhdittavat

 Aineistoja avuksenne

Tarjoamme avuksenne erilaista valmista aineistoa, jota voitte hyödyntää.  Voitte esimerkiksi tehdä seuran Facebook­sivulle #seura­sydän­aiheisen profiilikuvan ja kansi­kuvan. Tarjolla on sekä oman kuvan päälle laitettavia kehyksiä että valmiita kuvia. Sivuilta on myös ladattavissa julisteita ja videoita, joita kannattaa hyödyntää tapahtumissa.

Tutustu Seurasydän-tarinoihin

Seurasydämen sometilit seurantaan

Seurasydämen Facebook­ ja Instagram­tileillä jaetaan ahkerasti parhaita #seura­sydän­postauksia seuroilta ympäri maan. Ottakaa tilit seurantaan, niin näette mitä kaikkea urheiluyhteisö tekee, ketkä palki­taan ja millä tavoin olette mukana teke­mässä Seurasydämestä syksyn suurimman urheiluilmiön! Kannustakaa kaikki seuran jäsenet seuraamaan Seurasydän­tilejä, jotta näette miten ilmiö kasvaa.  Haastamme kaikki mukaan!

   fb.me/seurasydan          @seurasydan

 

Lisätietoja

Tuula Paataja viestintäpäällikkö, tuula.paataja@olympiakomitea.fi

Eija Alaja, asiantuntija, seuratoiminta, eija.alaja@olympiakomitea.fi

Pekka Nikulainen, johtaja, lisää liikettä -yksikkö, pekka.nikulainen@olympiakomitea.fi

Mikko Selin, liiketoimintajohtaja, yritysyhteistyö, mikko.selin@olympiakomitea.fi

 

 

Seurasydän