Pariisin kesäolympialaisten kisahuuma täyttää median ja kotikatsomot. Tänä vuonna Suomen Olympia- ja Paralympiajoukkueet näkyvät myös Ocean Outdoorin digitaalisissa ulkomainoksissa tavoittaen yli 30 miljoonaa kuluttajaa viikossa.
Ocean Outdoor Finlandista tuli tänä vuonna Suomen Olympia- ja Paralympiajoukkueiden yhteistyökumppani ulkomainonnassa. Yhteistyön myötä Ocean Outdoorin mainospaikoilla on esitelty kisajoukkueiden urheilijoita eri kokoonpanoissa sekä nähty kuvia kisatapahtumista ja -tunnelmista. Suomen joukkueen urheilijoita kannustava Magical Moments -ulkomainoskampanja pyörähti käyntiin kisojen avajaispäivänä 26.7.2024.
– Kampanja on toiminut todella hyvin ja tavoittanut valtavasti ihmisiä koko Suomen alueella. Olympiatason urheilu selvästi kiinnostaa suomalaisia, toteavat Ocean Outdoor Finlandin tuotepäällikkö Mia Setälä ja avainasiakaspäällikkö Kiti Kalymialaris.
Olympiayhteistyö on Ocean Outdoorille tuttua kansainvälisen mainosverkoston kautta.
– Teemme Group-tasolla yhteistyötä myös Hollannin, Iso-Britannian, Ruotsin, Tanskan ja Norjan olympiajoukkueiden kanssa. On ollut hienoa päästä aloittamaan yhteistyö Pariisin kisojen myötä myös Suomessa.
– Haluamme tukea Olympia- ja Paralympiajoukkueiden matkaa ja onnistumisia kisojen aikana. On mahtavaa, että koko Ocean Groupilla on yhteisenä tavoitteena urheilijoiden tukeminen maailman huipulle. Kisat tarjoavat hyviä roolimalleja lapsille ja nuorille ja toivottavasti myös innostavat kokeilemaan ja harrastamaan erilaisia lajeja, joita olympialaisten laaja kisakattaus edustaa.
– Kisojen päätyttyä tulemme kokoamaan kampanjan tulokset sekä Suomen että koko Groupin tasolla. Niiden pohjalta on hyvä ottaa oppia ja kääntää katse kohti seuraavia olympialaisia Milano Cortinassa 2026, Setälä ja Kalymialaris toteavat.
Suomen Olympiakomitean asiakkuuspäällikkö Karri Koivu on tyytyväinen Suomen Olympiajoukkueen saamaan näkyvyyteen Ocean Outdoorin mainospaikoilla.
– Kun Olympiajoukkueen kokoonpano alkoi selvitä viikko viikolta ennen kisoja, toimme screeneille ensin kisojen alkamista ennakoivat aikalaskurit ja sitten kannustuskuvat urheilijoista. Kisatapahtumien edetessä screeneillä on nähty myös samaa kuvasisältöä kuin Suomen Olympiajoukkueen Instagram-kanavalla.
– Yhteistyön ansiosta Suomen joukkue – Pohjoisen tähdet – on näkynyt kotikatsomoiden lisäksi entistä enemmän siellä, missä ihmiset liikkuvat. Uskon, että ulkomainonnan myötä olemme herättäneet sellaistakin yleisöä, joka ei ehkä muuten seuraa urheilua. Aiempaa laajempi näkyvyys tekee Pohjoisen tähdistä entistä vahvemmin koko Suomea kiinnostavan joukkueen, Koivu summaa.
Lisätietoja:
Suomen Olympiakomitea: asiakkuuspäällikkö Karri Koivu, karri.koivu@olympiakomitea.fi
Ocean Outdoor Finland: tuotepäällikkö Mia Setälä, mia.setala@oceanoutdoor.fi