Aiheet:
Sisältötyypit:
Olympiakomitean Lasten Liike palkittiin vuoden vastuullisuuskampanjana
Lasten liikunnallisia iltapäiväkerhoja edistävä Lasten Liike valittiin vuoden parhaaksi vastuullisuuskampanjaksi Vuoden sponsorointiteko kilpailussa. Kilpailun järjesti Suomen sponsorointi- ja tapahtumamarkkinointi ry.
Kilpailuraadin perustelujen mukaan Olympiakomitean Lasten Liike on loistava esimerkki kampanjasta, jossa yritykset tuovat hyvää yhteiskuntaan, joka kasvattaa terveempää sukupolvea. Lasten Liikkeen tavoitteet, toiminnan jatkuvuus sekä mitattavuus keräsivät kiitosta.
– Olympiakomiteassa on tehty määrätietoisesti töitä uusien sponsorointikonseptien kehittämiseksi. Lasten Liike on ensimmäinen työn tuloksista ja lanseeraamme keväällä lisää tuotteita, joiden fokus on nuorten urheilijoiden ja urheiluseuratoiminnan ympärillä. Lasten Liikkeen voitto lisää entisestään draivia uuden tekemiseen, kertoo Olympiakomitean kaupallinen johtaja Samuli Vasala.
Yritysten ja järjestöjen yhteistyössä on voimaa
– Yhteistyöllä järjestöjen kanssa voimme ratkaista yhteiskunnallisia ongelmia, jotka ovat liian isoja yksittäisille toimijoille. Perheyrityksenä haluamme olla mukana pitkäjänteisessä yhteistyössä, joka lisää mitattavasti lasten hyvinvointia ja Lasten Liike tekee juuri sitä, jatkaa puolestaan Fazerin viestintäjohtaja Liisa Eerola. Muita yrityskumppaneita ovat HK, OMO, UPM ja Reima.
Lasten Liike liikuttaa lapsia jo 50 paikkakunnalla yli 140 paikallisen yhdistyksen voimin. Liikunnan aluejärjestöillä on myös tärkeä rooli paikallisella tasolla.
-Palkinto on hieno huomionosoitus ja näemme sen kiitoksena koko liikuntayhteisöille, yrityskumppaneille ja kaikille mukana oleville, jatkaa Olympiakomitean liiketoimintajohtaja Mikko Selin.
Lapsille ei myydä mitään
Yritykselle Lasten Liike mahdollistaa mukana elämisen suomalaisten arjessa.
-Alkuvuodesta 2018 lanseeraamme lahjoitustuotteen. Tämän myötä yritykset voivat ottaa kantaa hyvän asian puolesta ja haastaa myös asiakkaansa mukaan, jatkaa Selin.
Sponsorointikohteena Lasten Liike edustaa modernia arvolähtöistä ja strategiaperusteista sponsorointia. Sponsoroinnin hyödyntäminen perustuu ennen kaikkea viestinnän ja markkinoinnin sisältöihin. Mitattavasta teosta on myös helppo viestiä.
Suoraan lapsille ei myydä mitään vaan kohderyhmänä ovat aikuiset.
Lasten Liikkeen matka jatkuu
Lasten Liikkeen unelmana on tuoda liikunnallinen liikuntakerhotoiminta jokaisen lapsen ulottuville. Tällä hetkellä 70 % lapsista on liikuntakerhotoiminnan ulkopuolella.
Kerhojen toiminnasta vastaavat urheiluseurat sekä muut paikalliset yhdistykset. Kerhojen toiminta rahoitetaan pääosin yritysten tuella. Yrityksistä kerhoja mahdollistavat mm. Fazer, HK, UPM, OMO ja Reima. Lasten Liikettä koordinoi Suomen Olympiakomitea ry yhteistyössä liikunnan aluejärjestöjen kanssa.
Toiminta on valtakunnallista ja syksyllä alkoivat ensimmäiset kerhot 50 paikkakunnalla ympäri Suomen. Tavoite on tuplata toiminnan määrä lukuvuodeksi 2018-2019.
www.lastenliikeiltapaiva.fi. #lastenliike
Lisätiedot:
Olympiakomitea
Kaupallinen johtaja, Samuli Vasala
samuli.vasala@olympiakomitea.fi
Lue lisää aiheesta
Saarioisten ja Olympiakomitean yhteistyö lasten liikunnan edistämiseksi jatkuu
DustPress Excerpt helper error: string is not a string.
Lue lisääElenian tuella uusia lasten liikuntakerhoja Heinolaan, Hämeenlinnaan ja Lapualle
DustPress Excerpt helper error: string is not a string.
Lue lisääAija Saari: Pitääkö kaikkien päästä mukaan?
DustPress Excerpt helper error: string is not a string.
Lue lisää